Музичний брейн-ринг для учнів 8-го класу
«Знавці музики»
Мета: формувати в учнів уміння застосовувати здобуті знання; перевірити, закріпити та продемонструвати знання учнів із музичного мистецтва; розвивати спостережливість, пам'ять, увагу, уяву, фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; збагачувати емоційно-естетичний досвід; сприяти самореалізації учнів у командній грі; виховувати любов до мистецтва, естетичний смак, допитливість.
Обладнання: ПК; проектор; записи класичних творів (В. Моцарта, Л. Бетховена, М. Лисенка, К. Сен- Санса, Ф. Шуберта, Й. Баха) та відомих виконавців (Луї Армстронга, Едіт Піаф, квартета Тhе Веаtles); портрети композиторів; картинки із зображенням музичних інструментів; дзвоники (для команд); таблиці оцінювання (для журі).
ХІД ЗАХОДУ
Звучить музика. Команди займають свої місця на сцені.
1-й ведучий. Вітаємо учасників і шановних гостей на музичному брейн-рингу! Східні мудреці вважали, що людина народжується із прекрасним бутоном усередині. Від неї залежить, чи розквітне цей бутон пишною квіткою та наповнить своїм ароматом життя, чи навпаки, залишиться непоміченим, зів’яне, засохне. Силою музичного мистецтва ми здатні впливати на прекрасний бутон нашої душі, пробуджуючи пелюстки чарівної квітки. Сьогодні ми поринемо у чарівний світ музики.
Дозвольте представити команди, які змагатимуться за звання «Кращий знавець музики». Це команди «Експромт» і «Камертон».
2-й ведучий. Музика так само, як інші види мистецтва, передає переживання людей, їх почуття та мрії, змальовує казкові образи, картини природи тощо.
Смаки людей надзвичайно різняться: хтось обожнює класичну музику, хтось не уявляє свого життя без популярних пісень, у когось врівноважує душевний стан джазова музика, комусь поліпшує настрій реп. Сьогодні ми згадаємо різні жанри музики, музичні інструменти, музичні твори видатних композиторів. Запрошуємо до світу музики!
І ТУР
«ВІКТОРИНА»
Команди відповідають на запитання. За правильну відповідь команда отримує по 5 балів.
1.Цей інструмент називають «королевою». Без нього не звучить симфонічний оркестр. Багато композиторів писали для нього сольні партії. Це був улюблений інструмент Ніколо Паганіні, Антоніо Вівальді (Скрипка)
2. Й. Гайдн створив 104 симфонії, В. Моцарт — приблизно 50, а третій геній — лише 9 симфоній. Проте кожна з них — це нове слово в симфонічному мистецтві, новий зміст з утіленням ідей революції, свободи особистості, життєвої стійкості. Назвіть прізвище композитора. (Л. Бетховен)
3. Цей танець виконували на кожному придворному балу. Відкриваючи бал, гості повинні були взяти участь в урочистій танцювальній ході, граційно присідаючи наприкінці фраз. Дами демонстрували свої зачіски та сукні. (Полонез)
4. Попередник цього відомого танцю — австрійський народний танець лендлер, у якому партнери кружляють в обіймах одне одного. Але навіть на його батьківщині, у Відні, на початку XIX ст. діяла офіційна заборона виконувати його понад 10 хв. Танець називали «чуттєвим і непристойним». Його заборонив російський імператор Павло І. Сьогодні його називають «королем бальних танців». (Вальс)
5.Цей жанр музики з’явився на початку XX ст. Його характерними рисами є імпровізація, ритмічна свобода, вільне дихання мелодії. (Джаз)
6. У літературі, музиці та інших видах мистецтва за часи їх існування склалися різні види творів. У літературі це — роман, повість, оповідання; в образотворчому мистецтві — пейзаж, портрет, натюрморт; у музиці — опера, симфонія, кантата, ораторія... Напрям творів у межах одного якогось мистецтва називають французьким словом... (Жанр).
7. Кращі музиканти світу служили цьому інструменту. Історія його створення сягає стародавніх часів. З XVIII ст. він з’явився в опері. П. І. Чайковський використав його в опері «Орлеанська діва» у сцені урочистої коронації Карла VII. Ми чуємо цей інструмент в опері Ш. Гуно «Фауст» (сцена в соборі). Дж. Верді в опері «Отелло» за допомогою цього інструмента імітує шум морської бурі. Для цього інструмента писав свої твори Й. С. Бах. (Орган)
8. У Давній Греції, за часів Піфагора, існував му-зичний інструмент, що називали монохордом. Це був довгий і вузький ящик, виготовлений зі спеціального дерева, із натягнутою зверху струною. Від нього залежали тембр і сила звука. З часом інструмент удосконалили. Він набув прямокутної форми, на одній з його сторін — клавіатура. Цей інструмент називали клавікордом. Якою є сучасна назва цього інструмента? (Фортепіано)
II ТУР
«МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП»
1-й ведучий. Шановні учасники, ви маєте за фрагментами впізнати музичні твори. За правильну назву музичного твору команда отримує 5 балів і ще 5 -за прізвище композитора, автора цього твору. Першою відповідатиме команда, яка сигналізує за допомогою дзвіночка.
Командам пропонують фрагменти творів:
- Й. С. Бах. Токата і фуга ре-мінор
- Тhе Веatles «Уesterday»
- Ф. Шуберт «Аvе Магіа»
- Едіт Піаф «Ні, я не про що не жалкую»
- Л. Бетховен. Соната № 14
- М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба»
- Луї Армстронг «Відпусти мій народ»
- Л. Бетховен. Симфонія № 5
- В. Моцарт «Лакримоза»
- В. Моцарт «Маленька нічна серенада»
- В. Моцарт. Симфонія № 40
- К. Сен-Санс «Лебідь»
III ТУР
«ХОЧУ СТАТИ ЗНАВЦЕМ МУЗИКИ»
2-й ведучий. Перед вами — портрети композиторів. Ви маєте назвати їх прізвища та ім’я. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу. Команда, яка готова дати відповідь, має подати звуковий сигнал.
Команди виконують завдання.
Наступне завдання: потрібно розташувати портрети композиторів за датами народження. Свою відповідь передайте журі. Це завдання ви маєте виконати за 3 хв. За правильну відповідь команда отримує 10 балів.
Командам пропонують портрети композиторів:
- А. Вівальді
- Й. С. Бах
- В. Моцарт
- Л. Бетховен
- М. Лисенко
- С. Рахманінов
- Д. Шостакович
IV ТУР «ІНСТРУМЕНТАЛІСТ»
1-й ведучий. На ваших столах лежать три конверти із картами, на яких зображено музичні інструменти. Я ставитиму запитання, а команда, яка готова дати відповідь першою,— подаватиме сигнал. За правильну відповідь — 1 бал.
1. Відкрийте перший конверт. Який із цих інструментів не належить до духових? (Перший конверт: флейта, труба, скрипка, кларнет.)
2. Візьміть другий конверт. Який із цих інструментів не є ударним? (Другий конверт: барабан, баян, бубен, литаври.)
3. Відкрийте третій конверт. Який із цих інструментів належить до струнно-смичкових? (Третій конверт: віолончель, арфа, цимбали, валторна.)
V ТУР
«БЛІЦТУРНІР»
2-й ведучий. Гравець, який першим дасть правильну відповідь,— принесе своїй команді 1 бал. Для відповіді скористайтеся дзвіночками.
1. Коли виник джаз? (Напр. XIX— на поч. XX ст.)
2. Де народилася рок-музика? (У США, Англії)
3. Цього композитора називали «королем вальсу» . (Й. Штраус)
4. Цю видатну співачку називали «маленьким горобчиком». (Едіт Піаф)
5. Композитори — представники імпресіонізму. (К. Дебюссі, М. Равель, К. Сен-Санс)
1-й ведучий. Зараз шановне журі підрахує бали та визначить команду, яка виборола звання «Кращого знавця музики». Для вас, шановні гості та учасники, музична пауза.
Журі оголошує результати й визначає переможця.
2-й ведучий. Наш музичний брейн-ринг добіг кінця. Дякуємо всім учасникам і шановним гостям за активну участь, вітаємо команду, яка здобула звання «Кращого знавця музики»!
Звучить музика. Учасники й гості залишають залу.
Конкурс строю і військово-патріотичної пісні до Дня захисника Вітчизни
І ведучий
Увага! Слухайте всі!
День захисника Вітчизни –
Це мужності й геройства свято
І ми вклоняємося тим,
Хто літ тому назад багато
І тим, хто нині з автоматом
Нам спокій береже і захищає
Мене і маму, і сестричку й брата,
Й велику нашу всю родину –
Рідну Україну.
ІІ ведучий
Ми із святом Вас вітаєм,
І здоров’я Вам бажаєм,
Щастя, радості й добра
І родинного тепла.
І ведучий
Воїни – це сильні люди!
Воїни – безсмертні люди!
Воїни – борці за волю!
За народну щасну долю.
ІІ ведучий
Воїн – чесна, смілива людина,
Найдорожча йому – Вкраїна!
Воїн – усім народам друг
І лицарський у нього дух.
І ведучий
Ми сюди прийшли сьогодні
Раз, два, три,
ІІ ведучий
Щоби всіх вас розважати – раз, два, три.
І ведучий
І свої могутні сили
Всім Вам швидко показати.
ІІ ведучий
Увага! Загони рівняйсь! Струнко! Огляд строю і військово-патріотичної пісні, присвячений Дню захисника Вітчизни оголошується відкритим! Ми розпочинаємо.
1-2 класи (пісня «Козачата»)
3-4 класи (пісня «Там, за рікою»)
5 клас (пісня «Засвіт встали козачата»)
6 клас (пісня «Гей ви, стрільці січовії»)
7 клас (пісня «Катюша»)
8 клас (пісня «Три танкіста»)
9 клас (пісня «Через дві зими»)
10 клас (пісня «Идет солдат по городу»)
11 клас (пісня «Екіпаж – одна сім’я»)
І ведучий
Загони! Рівняйсь, струнко!
ІІ ведучий
Хай же змилостивиться над нами доля
Хай усе майбутнє без війни
Щоб не з фронту, а з роботи, з поля
Тата виглядали всі сини.
І ведучий
Нехай же квітне наше щастя,
Нехай дзвінкі звучать пісні.
І стелиться нам шлях квітчастий
І ранок завтрашній ясний
Полеглим в боях
Вічна пам’ять.
ІІ ведучий
Захисникам Батьківщини живим
Слава! Слава! Слава!