Грушко Надія Миронівна
Освіта, фах: вища, вчитель початкових класів, педагогіка і методика початкового навчання.
Педагогічний стаж: 37 років.
Вивчено досвід з питання: «Формування мовленнєво-комунікативної компетентності молодших школярів на уроках української мови».
Зміст досвіду:
Формування творчої особистості, здатної плідно працювати, тісно пов’язане із засвоєнням багатства рідної мови та вміння користуватися ним у різних мовленнєвих ситуаціях.
У період реформування початкової школи і оновлення змісту освіти відбувається переорієнтація процесу навчання української мови на розвиток мовленнєвої особистості школяра, формування його комунікативних здібностей.
Досвід розкриває проблему «Формування мовленнєво-комунікативної компетентності молодших школярів на уроках української мови». Він ґрунтується на використанні передового педагогічного досвіду з даного питання і власних надбань.
Реалізовуючи функції комунікативної діяльності, вчителька формує у молодших школярів уміння зосереджено слухати навчальну інформацію, повно або вибірково відтворювати навчальний матеріал з елементами логічної обробки; запитувати, відповідати, міркувати; уміння вести діалог; досягати порозуміння в різних ситуаціях; презентувати власну думку і уважно ставитись до поглядів інших людей; досконало володіти українською мовою.
На уроках української мови вчителька знайомить учнів з найважливішими правилами усного і письмового мовлення і спілкування, працює над практичним засвоєнням форм ввічливості, які виховують мовну культуру, інтелігентність, вишуканість мовця.
Важливу увагу Грушко Н.М. приділяє поповненню словника дітей.
Належне місце відводить діалогу, як основній формі мовлення на рівні побутового і громадського повсякденного спілкування.
Особлива увага і чітке планування змісту уроків розвитку мовлення – усного і письмового (діалогічного і монологічного).
Формуючи комунікативну компетентність учнів у процесі вивчення української мови, вчителька урізноманітнює форми організації навчальної діяльності, застосовує інтерактивні форми роботи (робота в парах і мікро групах).
Все це сприяє формуванню особистості з високим рівнем мовленнєвого розвитку.
Наслідки роботи:
Грушко Н.М. забезпечує міцні знання учнів, розвиває їх творчі здібності, прищеплює інтерес до навчання. Її діти – активні учасники навчального процесу, здатні думати, проникати в суть явищ. Учні не тільки здобувають знання, а й використовують їх на різних рівнях власного життя. Діти засвоюють багатства рідної мови та вміло користуються ними в різноманітних мовленнєвих ситуаціях. Успішно навчаються в середніх і старших класах, беруть участь у конкурсах, олімпіадах, МАН.
Форми узагальнення та поширення досвіду:
Досвід поширюється у вигляді відкритих уроків для вчителів школи, району, виступів на методичних об’єднаннях вчителів початкових класів.