Субота, 05.07.2025, 03:36
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Пархомовецька ЗОШ

Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

    Сторінка вчителя початкових класів Патлатої В.І.

    Патлата Валентина Іванівна

    Освіта, фах: середня спеціальна, вчитель початкових класів, педагогіка і методика початкового навчання.

    Педагогічний стаж: 31 рік.

     

    Вивчено досвід з питання: «Компетентісний підхід до формування навичок швидкісного читання молодших школярів».

    Зміст досвіду: 

    Навчити дітей добре читати - одне з найважливіших завдань школи.

    В. О. Сухомлинський зазначав, що без високої культури читання немає ні школи, ні справжньої розумової праці, що погане читання – ніби брудне вікно, крізь яке нічого не видно.

    Виробити в учнів уміння самостійно поповнювати свої знання можливо лише тоді, коли вчитель навчить кожного з них (навіть і того, хто має уповільнене мислення, обмежені здібності) читати свідомо, швидко, правильно.

    Тому ключові моменти роботи Патлатої Валентини Іванівни такі:

    1.       Опрацювання всього матеріалу повинно спиратися на природне бажання дитини гратися, фантазувати, діяти. Духовне життя дитини повноцінне тільки тоді, коли вона живе у світі гри, казки, фантазії, творчості. «Без них вона – засушена квітка» , -  говорив В.О. Сухомлинський.

    2.       Використання в своїй роботі розроблені науковцями і практичними педагогами методики формування навички читання:

    §   Методика професора І.Т Федоренка, яка дає змогу виробити чіткість вимови, розвивати артикуляційний апарат, швидкість і точність сприймання (зорові і слухові диктанти); 

    §   Методика багаторазового перечитування тексту;

    §   Методика Кушніра (текст начитується на аудіпристрій, діти читають мовчки за читаючим);

    §   Методика І.Г.Пальченка. Передбачає роботу з дітьми, які мають техніку читання 0 – 10 слів (пропонує слухання читання вчителя, читання за ведучим, читання в парі, з пришвидшенням темпу, переказ з опорою на текст, читання з переходом на невідомий уривок).

    §   Методика В.Едігея (робота з деформованими словами).

    3.       Формувати навичку читання допомагають різноманітні вправи і завдання, які спрямовані на:

    §   розвиток мовного апарату;

    §   розвиток правильності вимови, читання;

    §   безпомилкове сприйняття слів, речень, тексту;

    §   розвиток догадки (антиципації) на різних рівнях;

    §   розвиток швидкості при читанні вголос і мовчки;

    §   розвиток уваги та пам’яті  в процесі сприйняття.

    Вчителька вважає, що з самого початку треба вчити дитину читати правильно, свідомо і швидко, не сподіваючись на доучування або переучування в майбутньому.

    Щоб удосконалити ці навички, використовує таку систему вправ:

     •    для розвитку правильної орфоепічної вимови;

     •   для подолання заміни, пропусків букв у словах.

    Підвищенню швидкості читання сприяє використання такої системи вправ:

    •        для розширення кута зору;

    •        для розвитку артикуляції і дихання;

    •        для подолання бар'єру промовляння;

    •        для активації мислення;

    •        для розвитку уваги і пам'яті.

    Виразність читання досягається при використанні наступної системи вправ:

    •        для розвитку навичок техніки мовлення;

    •        для розвитку навичок логіки мовлення;

    •        для розвитку навичок емоційно-образної виразності.

    Система вправ для розвитку усвідомлення прочитаного має бути такою:

    •       для розуміння окремих слів, словосполучень;

    •       для усвідомлення зв'язних висловлювань;

    •       творча робота.

    На уроках читання Патлата В.І. використовує інтелектуальні ігри, які сприяють вдосконаленню навички читання, полегшують засвоєння програмового матеріалу, пожвавлюють навчально – виховний процес, активізують увагу, образне мислення, привчають дітей до пошукової розумової діяльності, розвивають зосередженість, стійкість інтелектуальних процесів, скеровують у бажане русло основні мислительні операції – аналіз, синтез, узагальнення, абстрагування. Дітям цікаво розгадувати загадки, ребуси, кросворди, шаради, лабіринти, анаграми і т. ін. Їм подобаються такі види роботи, так як дають їм матеріал для роздумів, можливість виявити ініціативу, самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості і творчості.

    Щоб підтримати інтерес до читання,  впроваджує різноманітні форми уроків з використанням інтерактивних технологій: урок – гра, урок – змагання, урок – казка, урок – подорож, урок – КВК, урок – вікторина, урок – свято та ін.

    Збагаченню практики читання сприяє і цілеспрямоване позакласне читання. Тому Валентина Іванівна намагається ґрунтовно продумувати методику і зміст уроків позакласного читання, спеціально добирає тексти для окремих учнів чи групи учнів, враховуючи їх мовленнєвий розвиток.

    Уроки позакласного  читання є складовою частиною навчального предмета – читання. На цих уроках вона має  можливість працювати над вдосконаленням читання, розвитком зв’язного мовлення, збагаченням словникового запасу дітей. 

    Наслідки роботи:

    Патлата В.І. забезпечує міцні знання учнів, розвиває їх творчі здібності, прищеплює інтерес до читання. Її діти – активні учасники навчального процесу, здатні думати, проникати в суть явищ. Учні не тільки здобувають знання, а й використовують їх на різних рівнях власного життя. Успішно навчаються в середніх і старших класах, беруть участь у конкурсах, олімпіадах, МАН.

    Форми узагальнення та поширення досвіду:

    Досвід поширюється у вигляді відкритих уроків для вчителів школи.